Image X of Y | « Előző | Következő »
Image X of Y | « Előző | Következő »
Image X of Y | « Előző | Következő »
Image X of Y | « Előző | Következő »

Átgondolt kaland

KIHÍVÁS, SIKER, ERŐFORRÁSOK

A TAPASZTALÁS A VALÓSÁG ELLENŐRZÉSÉNEK EGYETLEN MÓDJA

A tapasztalati tanulás világszerte sikeresen alkalmazott módszer a készségfejlesztés és személyes képességek kibontakoztatása terén.  A nemzetközi Tapasztalati Tanulás Társaság (Association for Experiential Education (www.aee.org)) a következőket jegyzi meg erről a módszerről:

a tapasztalati tanulás egy számos módszertant magában foglaló filozófia, melyben a tanító szándékosan direkt tapasztalatokat és fókuszált reflexiót kínál a tanulók számára abból a célból, hogy növeljék tudásuk, fejlesszék készségeik, tisztázzák értékeiket, és fejlesszék közösségük életéhez való hozzájárulásuk mértékét.

A kalandot olyan élményként érthetjük, amely kimozdít komfotzónánkból -  ez megtörténhet testünkkel és lelkünkkel egyaránt. A kaland lehet egy magas fa megmászása, fogyatékkal élő emberekkel és élményeikkel való találkozás, vagy egyszerűen saját történetünk magányos átgondolása. A lényeg, hogy rátekintsünk a tapasztaltakra, hogy összekapcsoljuk a megélteket az élet más területeivel, s ezáltal a kalandot átgondolt kalanddá tegyük.